Trykkbølgebehandling-sjokkbølge

NYHET!    TRYKKBØLGEBEHANDLING

Vi tilbyr trykkbølgebehandling for:

Skuldersmerter

Musearm/Tennisalbue

Hoftesmerter

Knesmerter

Beinhinnebetennelse

Akillessmerter

Hælspore

Muskelsmerter

Trykkbølgebehandling er svært effektivt, og et godt alternativ til kortisoninjeksjoner ved smerter i muskler og ledd. Helt uten bivirkninger

Undersøkelse innen 48 timer

HVA ER TRYKKBØLGEBEHANDLING?

Trykkbølgebehandling er samme teknologi som benyttes til å knuse blant annet nyrestein. Apparatet sender en rekke små, høyfrekvente slag mot huden som brer seg inn i vevet. Dette setter i gang en rekke fysiologiske reaksjoner i vevet som stimulerer kroppens egne reparasjonsprosesser.

SLIK VIRKER BEHANDLINGEN:

En kronisk lidelse i vev, muskulatur eller sener er en skade som kroppen naturlige helningsmekanismer har sluttet å behandle selv. De høyfrekvente trykkbølgeslagene fra Trykkbølgeapparatet trenger ned og inn i det skadede vevet. Overalt i kroppens vev og muskelmasse finnes det naturlige gassbobler som blant annet inneholder nitrogen. Som et resultat av den hurtige vekslingen mellom positivt og negativt trykk påført av trykkbølgeapparatet, vil noen av disse boblene settes i bevegelse, disse veksler dermed mellom å utvide seg/trekke seg i sammen, og noen av boblene sprekker som følge av trykkvekslingen. Denne prosessen frigjør gasser og substanser fra vevsboblene som øker blodsirkulasjonen/stoffskiftet i skadeområdet og lindrer smerte.  Skadet vev brytes ned slik at kroppen kan danne nye funksjonelle senefibre som erstatter de gamle skadede og kroppens egne reparasjonsceller strømmer igjen til det skadde området